Noutăți

Fiecare tip de piatra naturala, fie ca este calcar, ardezie, gresie, travertin, marmura sau granit are propriile caracteristici si structura. Aceasta inseamna ca densitatea, grosimea si rezistenta fiecaruia pot varia foarte mult, facand din instalarea pietrei naturale o sarcina mai complicata in comparatie cu utilizarea placilor ceramice sau din portelan. Am amintit in postarile nostre ca natura este „meseriasul perfect”. Poate si faptul ca ne-a dat spre utilizare piatra naturala este un semn ca ne-a indreptat spre realizari deosebite. Conditia este sa intelegi drumul ce urmeaza a fi parcurs pentru a finaliza o lucrare. Experienta unui montator de piatra naturala il face sa se gandeasca, atunci cand fixeaza placile de piatra naturala, la baza pe care vor fi asezate, precum si daca va exista incalzire in pardoseala sau alte conditii speciale. Alegerea adezivului potrivit este, de asemenea, la fel de importanta, asa cum este si metoda folosita pentru aplicarea lui pe placa sau pe baza. Instalatorii experimentati in piatra naturala vor avea, de asemenea, cunostinte anterioare despre placi care sunt furnizate in modele sau in lungimi aleatorii. El se va asigura ca proiectul final sa atinga aspectul dorit. Odata instalate, diferite placi de piatra naturala vor necesita diferite niveluri de etansare si finisare in functie de caracteristicile lor individuale, precum si de modul in care ar trebui sa arate si sa para placile finisate pentru pardoseala sau pereti. Alegerea culorii potrivite, a chitului, poate face, de asemenea, o diferenta uriasa pentru aspectul finisat al placilor. Din nou, un montator cu experienta va cunoaste cele mai bune produse si metode de utilizat pentru a se asigura ca placile isi vor atinge potentialul maxim. Noi avem experienta pentru activitatea de montaj dar comercializarea pietrei naturale nu impune folosirea montajului asigurat de noi. Exista cazuri in care posibilul client are un montator. Daca acesta este unul cu experienta atunci totul este OK si poezia unei lucrari de succes este finalul. Daca nu a mai montat piatra incep sa apara problemele. Finalul nefericit poate fi acela in care montatorul fara experienta acuza furnizorul ( vanzatorul ) de piatra pentru esecul lucrarii. De unde reiese lipsa de experienta a omului cu montajul? In primul rand din modul in care a facut schitele si modul in care  transmite cotele. In al doilea rand intelegem, din dialog, ca montatorul de piatra cere sa ii executi niste piese pe care el sa le aseze ca pe un puzzle. El nu intelege ca anumite piese nu se vor potrivii la fix si ca e nevoie sa faca ajustari la fata locului ceea ce presupune scule adecvate si abilitatea de a face in asa fel incat sa rezulte un montaj corect d.p.d.v tehnic dar si estetic. In al treilea dar nu ultimul rand este de observat modul cum manevreaza si transporta piesele. Beneficiarul suporta costurile pentru executia pieselor conform informatiilor furnizate de montator si la final, cand acesta termina lucrarea clientul nu este multumit de rezultat. Montatorul fara experienta considera ca nu a gresit cu nimic: el da vina pe calitatea indoielnica a materialului. Politica firmei noastre pentru tratarea unor astfel de cazuri presupune atentionarea clientului ca nu a ales un montator de piatra competent. Argumentele pentru acesta afirmatie sunt explicate cu rabdare clientului care ar trebui sa inteleaga proverbul conform caruia „Cine incearca zece meserii, nu-si caştiga painea cu niciuna.” – proverb indian


 

Traim vremuri complicate. Starea aceasta de pandemie a adus cu ea o multitudine de noi probleme si chiar a reusit sa le amplifice pe cele vechi. Pe toate planurile activitatii economice specialistii cauta normalitatea si actioneaza parghii pentru a tinde catre ea. Nu stim daca ne vom mai intoarce la starea dinaintea pandemiei dar, cert este ca vom merge spre mai bine chiar daca o perioada vom invata sa convietuim cu virusul. Indiferent cat de agitate sunt „apele” ce caracterizeaza situatia actuala, oamenii invata sa se adapteze si sa stapaneasca situatia. Oare am dat o definitie pentru „pricepere”? In domeniul pietrei naturale suntem invatati sa manevram principalele caracteristici ale pietrei decorative. Acestea sunt textura fetei, modelul, culoarea, structura rocii. Procesul prin care utilizam parametrii pietrei naturale este destinat sa asigure nu doar durabilitatea cladirilor si a structurilor, ci si expresivitatea lor arhitecturala. Urmarim ca lucrarea noastra sa posede caracteristici de rezistenta ridicate, o durata lunga de viata, si calitati decorative exprimate prin desen si culorare. Sigur, este nevoie de abilitate poate chiar de ceva similar unei chei magice care sa deschida calea catre succes la finalizarea lucrarii. Am mai adus aminte aici despre sursele de informare, pe care tu, beneficiar, este indicat sa le folosesti atunci cand faci primii pasi in domeniul pietrei naturale. Sunt cazuri in care persoanele care intra in showroom nu au incercat sa capete informatii despre piatra naturala. Nu aceasta este problema pentru ca avem disponibilitatea de a oferi aceste informatii. Problema se creeaza atunci cand posibilul client are o imagine asupra „fenomenului” creata de un  meserias „bun la toate”. Tine atat de mult la imaginea gresit creata incat o transforma intr-un filtru nociv al discutiei noastre. Mai este doar un pas pana la solicitarea de oferte pentru lucruri imposibile. Uneori este foarte complicat sa abordezi problema si sa il faci pe beneficiar sa inteleaga ca sansele sa obtina o lucrare buna sunt minime, daca nu incearca sa asimileze cunostintele pe care i le punem la dispozitie. Nu vom oferta niciodata de dragul de a multumi clientul ca a plecat cu o hartie de la noi. Este greu de inteles faptul ca unele persoane nu apreciaza ca exista si oameni corecti, care vor sa le explice cum sa se fereasca de greseli. Nu inteleg ca aceste explicatii sunt lipsite de interse ascunse. Prin politica noastra de firma alocam multe resurse relatiei corecte cu un posibil client. De ce unii oameni au ajuns aici? De ce uita ca „Fuga de greseala duce la defect, daca-i lipsita de pricepere.” – citat clasic din Horatiu.

 


Daca esti ca majoritatea oamenilor, zilele astea s-ar putea sa te simti obosit, ingrijorat, apatic, nelinistit , frustrat, deprimat, sau chiar sa simti frica. Este posibil sa fii chiar suparat sau dezgustat, deoarece crezi ca unii oameni nu iau pandemia suficient de in serios, in timp ce altii sunt excesivi cuprinsi de panica. S-ar putea sa crezi ca apelul la distantare sociala este nejustificat sau ca guvernul a pierdut controlul. Oricare ar fi sentimentele pe care virusul le-a determinat, stii cu siguranta un lucru: lumea in care traim s-a schimbat. Alaturi de o concentrare mai mare asupra igienei personale, a atentiei fata de ceilalti si a unei evolutii a practicilor de munca, in fundal se produce o schimbare a modului in care gandesti despre lume si chiar o schimbare a ta in general. Ai de ales: poti sa cedezi la presiunea psihologica aevenimentelor sau sa gandesti optimist la un final pozitiv. Probabil stii din experienta, cand lucrurile se simt fara speranta si cand vremurile sunt dure, faci lucruri pe care nu le-ai considerat ca fiind posibile in perioade mai prospere. Ca om echilibrat te vei trezi experimentand o crestere mai personala ca niciodata. In perioadele extreme ajungi sa te reinventezi. Sigur criza va trece. O vorba veche spune “apa trece pietrele raman“ dar asa cum apa slefuieste piatra asa si noi ne vom schimba dupa ce viata va reveni pe fagasul normal. Criza actuala, te-a obligat sa realizezi ca multe dintre caile tale obisnuite de viata nu sunt garantate. Indiferent de bogatie, etnie, varsta, credinte politice sau orice alte diferente individuale, simti consecintele virusului. Socializarea este restrictionata si multi dintre noi nu putem indeplini functiile de baza ale locurilor de munca (daca avem norocul sa avem inca unul). Cand recunosti norocul tau de a fi sanatos, devii si mai constient de situatia celorlalti. La randul tau, iti stimulezi empatia si disponibilitatea de a-i ajuta pe cei care au nevoie. Ajutorarea celorlalti serveste in cele din urma ca un impuls al ego-ului, deoarece atunci cand ajuti te simti adesea mai bine. Ai acum parte de sentimente de control diminuat. In ciuda provocarilor externe, poti totusi sa promovezi schimbarile personale si sa ramai sub control, luand in considerare abordari diferite. Este o perioada de reevaluare a cursului vietii tale pentru a orchestra schimbari pozitive odata cu trecerea crizei. Acum este important sa stii ca „cele mai de succes persoane sunt cele care se pricep de minune la planul B.” – James Yorke


Exista o mare preocupare si in industria pietrei naturale la nivel mondial cu privire la aparitia coronavirusului. Deja, primele efecte pot fi anticipate, chiar daca nu este clar cat timp vor fi resimtite: vanzarea de blocuri brute catre China va scadea. De asemenea, sunt asteptate efecte asupra sectorului transporturilor. Pentru regiunea din jurul Massa-Carrara din Italia, de exemplu, China joaca un rol major in economie. Institutul Regional de Cercetare a Camerei de Comert a prezentat recent o analiza a situatiei: in primele 9 luni ale anului 2019, industria pietrei naturale a exportat in China, aproximativ in valoare de 99 de milioane EUR in blocuri de marmura bruta. Acum nimeni nu poate sa prevada ce este dincolo de iesirea din pandemie. Valoarea pentru intregul an 2018 a fost de 120 de milioane EUR. Analiza subliniaza importanta deosebita a industriei pietrei pentru regiune: 99 milioane EUR au reprezentat 11,2% din totalul exporturilor. Massa-Carrara a cumparat bunuri generale din China pentru aproximativ 22 de milioane EUR. Aceasta a reprezentat 5,8% din totalul importurilor. In plus, exista „multe industrii legate de activitatea de piatra, cum ar fi activitatile bancare, companiile de asigurari, transporturile, comertul, ingineria etc. Acestea vor suferi indirect, mai ales ca efectele pandemiei in Italia sunt devastatoare. Partea extrema a evenimentelor: un politician a vizitat unele companii din Massa-Carrara inainte de atacul virusului. Pe portalul Versilia Produce, politicianul este citat cu afirmatia: „Un virus nu ne poate intimida” (Non lasciamoci intimorire da un virus).  In Turcia, companiile specializate in piatra naturala sunt si ele ingrijorate. Tara exporta piatra naturala in valoare de 700 de milioane dolari in China in fiecare an, potrivit unui raport din ziarul Daily Sabah. Exporturile din regiunea Egee catre China au scazut cu 54,5% in februarie 2020, potrivit asociatiilor sale de exportatori (BEI). Din punctul de vedere turcesc, coronavirusul este de asemenea problematic pentru activitatile din cadrul targurilor din sector: cu amanarea Targului de piatra Xiamen pana in iunie, programele companiilor au devenit deja confuze. Si acum pare de asemenea indoielnic daca multi cumparatori din China vor veni la targul „Marmura” din Izmir (01 – 04 aprilie). Concluzie: Coronavirus va duce la o scadere suplimentara a importurilor chineze de piatra naturala. Acest lucru are consecinte pentru industria din intreaga lume. Nu este clar cat de puternice si cat timp vor fi resimtite consecintele. Cert este ca  „intotdeauna intr-o situatie dificila exista cel putin o sansa de a invinge”. – Confucius


In activitatea de amenajare cu piatra naturala sunt multe cazuri in care beneficiarul nu este o persoana fizica ci o persoana juridica. De multe ori firmele apeleaza la serviciile unui arhitect dar tot trebuie sa existe o persoana, delegata de conducere, care sa ia decizii, in amanunt, legate de piatra naturala. Persoana mandatata in aceasta tema va colabora cu specialistul in piatra naturala.  Este important  sa aleaga un profesionist cu care sa colaboreze si la fel de important sa stie ce sa ceara. Comunicarea corecta a cerintelor creaza premisele unei lucrari reusite care sa creeze acea ambianta pe care o doreste managementul firmei. Montarea pietrei naturale in arhitectura firmei este o investitie care trebuie sa bucure in anii urmatori. Desi este important sa fie ales materialul potrivit, trebuie sa fie gasit si furnizorul de piatra naturala. Furnizorul este „mesterul” care transforma o placă bruta intr-un produs finit. Cel mai bun mod de a gasi un furnizor bun este vizitarea site- ului web. Site-ul nostru prezinta: materiale, produse, servicii si alte informatii care ajuta ca prima vizita in showroom sa nu fie una de simpla informare ci una de formare a ideilor de lucru. Reprezentantul firmei ce urmeaza sa realizeze investitia poate sa acumuleze informatii de baza de pe site si, la intalnirea cu specialistul nostru intrebarile pot fi din timp sintetizate. Persoana mandatata trebuie sa aleaga intrarea la o firma specializata in piatra naturala. In scrierile anterioare, publicate aici, se gasesc indrumari de start ale colaborarii. Pot fi sintetizate cateva elemente de alegere a „mesterului”. Vechimea activitatii in bransa este un punct de analiza. Toata lumea trebuie sa inceapa de undeva, dar o firma care lucreaza de ani de zile este un semn ca au bune practici. Un showroom va permite vizualizarea de mostre de material si mostre de finisaj. Daca totul s-ar vedea doar pe site atunci informatia nu ar fi completa. Experienta existenta in domeniu este definita de complexitatea si amploarea lucrarilor executate. Politica de garantie atat pentru materiale cat si pentru manopera trebuie analizata. Nu este un subiect simplu dar specialistii cu experienta stiu sa formuleze termene reale pentru acest subiect. Reprezentantul firmei va obtine oferte de pret de la mai multi „mesteri”. Nimeni nu trebuie sa uite ca cel mai prost mod de a lua o decizie este doar prin pret. Spun asta pentru ca vei obtine ceea ce platesti si daca cineva este super ieftin, probabil ca face ceva ce nu atinge inalta calitate sau nu isi aloca timp sa faca o lucare de corespunzatoare. Alegerea unui colaborator corect pentru piatra naturala  va scoate in evidenta ideea ca „viata nu se masoara dupa numarul de respiratii, ci dupa numarul momentelor care-ti taie respiratia.” – Maya Angelou